Viz -
http://www.novapravidla.cz/805_Novinky-v-povinne-vybave-vozidel
Nebo naše fórum -
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=5&t=1067
Od 15. září 2009 se zavádějí autolékárničky s novým povinným obsahem, který
mimo jiné zahrnuje i leták o postupu při zvládání dopravní nehody. Neznamená to
však, že by všechny starší autolékárničky musely být ihned vyměněny. Podle
přechodného ustanovení vyhlášky bude totiž až do 31. prosince 2010 možné, aby
všechna vozidla (stará i nově uváděná do provozu) byla vybavena pouze
lékárničkou podle dosavadní vyhlášky.
Obsah autolékárničky platný od 15.9.2009 ( od 1.1.2011 ) - velikost I
3ks ... Obvaz hotový s 1 polštářkem (šíře nejméně 8cm, savost nejméně 800g/cm2)
3ks ... Obvaz hotový s 2 polštářky (šíře nejméně 8cm, savost nejméně 800g/cm2)
2ks ... Šátek trojcípý (z netkaného ) textilu (délka stran nejméně
960x1360x960mm)
1ks ... Náplast hladká cívka (velikost 2,5cmx5m, min. lepivost 7N/25mm)
6ks ... Náplast s polštářkem (velikost 8x4cm, min. lepivost 2,5N/cm)
1ks ... Obinadlo škrtící pryžové (60x1250mm)
1ks ... Maska resuscitační s výdechovou chlopní a filtrem schválená jako
zdravotnický prostředek
1ks ... Rouška plastová (20x20cm, tloušťka 0,05mm)
1pár .. Rukavice pryžové (latexové) chirurgické v obalu
1ks ... Nůžky se sklonem v antikorozní úpravě se zaoblenými hroty - délka 15cm
1ks ... Isotermická fólie o rozměrech nejméně 200x140cm
1ks ... Leták o postupu při zvládání dopravní nehody
Nejprve je třeba důsledně rozlišit dva druhy historických vozidel. Jsou to jednak vozidla V BĚŽNÉM PROVOZU - tedy taková, která mají normální bílou SPZ, jsou přihlášena na dopravním inspektorátě a jezdí každé dva roky na STK. Pak jsou ještě vozidla s tzv. ZVLÁŠTNÍ SPZ - tedy ta, která jsou třeba dovezena ze zahraničí, nebo byla kdysi odhlášena a tudíž již neexistuje způsob, jak je přihlásit na normální čísla a jezdit s nimi. Tato vozidla mají (nebo mohou získat) speciální registrační značku, tzv. "veteránská čísla" a nadále být provozována na silnicích ČR. Obě dvě skupiny vozidel je možné nechat otestovat a ušetřit tak (mnohdy velmi značné částky) na povinném ručení. Co je k tomu potřeba ? Odpověď najdete níže...
Základem je tzv. klubová testace. To je úkon, kdy přistavíte auto k prohlídce
před testační komisi nějakého veterán klubu, který je oprávněn tyto testace
dělat. Nemusíte být jeho členem. Vůz musí být v původním stavu, bez předělávek,
tuningů atd. Dále k němu musíte předložit veškeré doklady (velký a malý TP,
pokud jsou atd.) a dva páry fotografií vozidla (jednu z předoboku a druhou ze
zadoboku). Pro získání veteránských čísel (tedy když auto nemá normální SPZ)
budete potřebovat celkem 5 párů fotografií. Komise prověří původnost vozidla a v
případě, že neshledá závad, vystaví Vám protokol o testaci. Pro ty, jejichž auta
mají normální SPZ v tomto okamžiku vše končí - stačí donést potvrzený protokol
do některé pojišťovny (Allianz, ČP, ČPP) a tam Vám sjednají pojištění za jednu
dvanáctinu - popřípadě změní stávající smlouvu. Nadále se pro Vás nic nemění -
normálně s autem můžete jezdit kde a jak chcete, jezdíte dál na STK a ME v
pravidelných intervalech, pouze platíte méně za pojištění.
Testaci Vašeho vozidla si můžete domluvit třeba u Veterán Klubu Vysočina - na
mailu vkv@hicos.cz
Poznámka: webmaster má dobré zkušenosti s uplatněním klubové testace u ČSOB Pojišťovny, Masarykovo nám., Pardubice